Kylätalo Visala Tapiontie 16 42300 Jämsänkoski

Yläkerran keittiö
Kirjasto

KYLÄTALO VISALAN ENERGIAHANKEHAKEMUS

Kylätalo Visalaan on tarkoitus tehdä energiaremontti, johon on haettu Vesurilta hankerahoitusta. Tarkoitus on luopua öljylämmityksestä ja siirtyä energiaystävälliseen maalämpöön.                                                  Remontin yhteydessä tehdään muitakin energiaa säästäviä toimenpiteitä mm. yläkerran vinttikomeroitten eristys, ikkunoiden tiivistystä, autotallin oven uusiminen ym.

Vesurin hallituksen etäkokouksessa 10.12,2020 on hakemuksemme perusteella tehty myönteinen päätös ja asia etenee vuodenvaihteen tietämissä puollettuna Keski-Suomen ELY-keskuksen ratkaistavaksi.

Pannuhuoneen kehityskaari. Maalämpöjärjestelmä otettiin käyttöön 19.10.2021.

Kylätalon kuulumisia:

Yhdistyksen kylätalo Visala saatiin virallisesti Asukasyhdistyksen käyttöön 22.9.2020.                              Siellä on vähitellen alettu talon kunnostusta, ja samalla mietitty miten taloa tullaan käyttämään. Muutamia kokouksia on jo pidetty, ja saunakin on testattu.

On huomattu, että paljon on mahdollisuuksia olemassa. Mahdollisuudet selkeytyvät sitä mukaan, kun kunnostus etenee.

Sali ja kirjasto ovat valmiita ja toimistokin valmistuu piakkoin. Keittiö on vielä kalusteita vailla, mutta nekin tulee ajallaan. Samoin yläkerran huoneet ovat valmiita.                                           Kellarikerroksen askartelutila on saneerattu, tallinpuoli on valmistunut, saunaosastoa on myös saneerattava loppuvuodesta. Torstaitalkoita on pidetty lähinnä sisätilojen kunnostuksella. Pihapiiriä on myös tarkoitus siistiä, puita harvennetaan, jotta saataisiin avarampi tuntuma tontille.

11.8.2021 saatiin ELY-keskukselta myönteinen päätös kylätalon energiahankkeesta. Remontissa vaihdetaan öljylämmitys maalämpöjärjestelmään. Vaihdetaan patteriventtiilit termostaattiventtiileihin, tiivistetään ikkunat sekä eristetään vinttikomerot ja käyttövesiputkisto uusitaan.

********************************************

Kylätalo julkaisuja mm. energia ym. asioita.

PDF-tiedostokylatalo-kuntoon-opas_web.pdf (3.0 MB)
PDF-tiedostoKylatalot-energiapiheiksi_ENERGIAOPAS-2018 (1).pdf (2.1 MB)

Kylätalo Visalan säännöt ja vuokraushinnasto

PDF-tiedostoKylätalo Visalan järjestyssäännöt.pdf (167 kB)